Blog

Kinesio Taping-Beneficii

Tehnica de bandajare care a revoluţionat performanţa sportivă, kinetoterapia și managementul durerii

kinesio-taping-1280x500
KINESIO TAPING este o tehnică de bandajare care susţine şi stabilizează muşchii şi articulaţiile, concepută să faciliteze vindecarea naturală a organismului fără să limiteze mişcarea sau flexibilitatea corpului. Stimulând diverşi receptori din sistemul somato – senzorial, banda Kinesio atenuează durerea şi facilitează drenajul limfatic. Efectul de ridicare a pielii crează spaţii mai mari între ţesuturi, permiţând astfel un aport ridicat de oxigen şi o reducere a inflamaţiei în zona respectivă.
Tehnica KINESIO TAING se recomandă în multe afecţiuni reumatice, posttraumatice, postoperatorii sau neurologice precum:
  • artrită, artroză, periartrită, bursită, sinovită;
  • scolioză, cifoză, hiperlordoză, lombosciatică;
  • lombalgie, lombosciatică, spondiloză, hernie de disc;
  • sechele de entorsă, luxaţii, fracturi, rupturi de ligament;
  • contracturi, întinderi şi rupturi musculare, torticolis;
  • stază venoasă cu edeme pe picioare, drenaj după operaţii pe ganglioni limfatici (precum masectomia).
kinesio-taping-1-1280x500

Efectele benzii kinesiologice sunt următoarele:

        1. Ameliorează durerea;

  • 2. Îmbunătățește funcția musculară;
  • 3. Crește stabilitatea articulară;
  • 4. Stimulează propriocepția influențând poziția articulațiilor și direcția mișcării;
  • 5. Grăbește vindecarea hematoamelor și a altor traume musculare;
  • 6. Determină vasodilatație în circulația sangvină și limfatică;
  • 7. Este o procedură naturală și fară efecte secundare;
  • 8. Banda poate fi purtată între 3 și 7 zile, fiind rezistentă la apă, poate fi purtată în timpul dușului.

Poziția la birou: indicații și sfaturi utile

Postura corectă la birou!

Poziția normală a corpului este cea pe care o avem atunci când stăm în picioare: ochii înainte, capul este susținut de coloana vertebrală, aflată în jos, curbată natural ușor spre spate în zona toracică și ușor în față în zona lombară. Tot acest ansamblu cap-coloană vertebrală se “sprijină” pe șolduri.

Sitting-Posture-

În timp ce lucraţi la calculator, acasă sau la serviciu, probabil nu vă gândiţi prea mult (sau deloc) la poziţia corpului. Totuşi, aceasta este una dintre activităţile căreia îi dedicăm din ce în ce mai mult timp, mai ales dacă profesia noastră este legată de calculator. Din acest motiv, nu ar trebui să ignorăm importanţa poziţiei corpului şi a şederii corecte pe scaun.

Poziţia spatelui: Spătarul ar trebui să urmărească linia naturală a spatelui dumneavoastră, în special în zona lombară, unde nu ar trebui să existe spaţiu gol între spate şi spătarul scaunului. Acest lucru vă ajută să evitaţi presiunea suplimentară asupra coloanei vertebrale şi să vă păstraţi poziţia corectă în timpul şederii pe scaun. Cu un suport lombar bun, muşchii din jurul coloanei vertebrale vor fi mai relaxaţi, iar coloana îşi va menţine poziţia ei naturală.

775x515-poor-posture

Sănătatea este o comoară pe care puțini știu să o prețuiască, deși aproape toți se nasc cu ea.

Hipocrate

Distanța până la monitor: Brațele și coatele trebuie ținute aproape de corp, paralel cu podeaua. Tastatura ar trebui poziționată astfel încât să nu fii nevoit să te apleci în față, iar distanța față de monitor să fie pe cât de mult posibil de aproximativ 45 cm. Acum dacă întreaga ta postură este corectă, închide ochii, apoi deschide-i. Privirea trebuie să cadă pe centrul monitorului, altfel îți vei forța gâtul și spatele pentru a lucra. Dacă privirea cade mai jos sau mai sus de centrul monitorului, ajustează înălțimea acestuia.


Recomandările noastre sunt:

Ia o pauză de 3-5 minute pentru fiecare oră petrecută stând pe scaun.

Îmbunătăţiţi-vă poziţia şi ţineţi minte că un stil de viaţă sănătos vă poate ajuta.

Păstraţi cât mai aproape de dumneavoastră obiectele pe care le folosiţi frecvent.

Durerile de cap-cauze și soluții

Cefaleea- Cauzele ascunse!

rsjc-conditions-550x300-neckpain-cervicalpain

 

       Cefaleea de origine cervicală este o altă cauză de cefalee, produsă de patologia vertebrală cervicală și constă într-o durere uni sau bilaterală localizată la nivelul gâtului și a regiunii occipitale și se poate proiecta la nivelul capului și/sau a feței. Apariția durerii poate fi precipitată sau agravată de anumite mișcări ale gâtului sau de atitudini prelungite ale regiunii cervicale și este asociată cu poziții sau mișcări modificate ale gâtului și modificări ale tonusului și contractura musculaturii paravertebrale.

 

Examinarea gâtului trebuie efectuată la toți pacienții care se prezintă cu cefalee, incluzând:

Poziția gâtului

Mobilitatea

Tonusul musculaturii

Sensibilitatea musculară

 

Așa-numitul sindrom al coloanei cervicale poate provoca, pe lângă dureri de cap și dureri care radiază până în zona umerilor și a mânilor, fiind, în unele cazuri, însoțite și de amețeli, tulburări de auz, senzație de furnicături sau amorțeala la nivelul mâinii

Sfaturile Kinetixx cu privire la această afecțiune sunt:

  • Curenți TENS, interferențial 4 poli, diadinamic, ultrasunet
  • Masaj terapeutic
  • Stretching
  • Exerciții de corectare a posturii